mandag 10. januar 2011

Jah, da fikk vi endelig kommet oss på internett! Folkens, nå har det skjedd en god del, altså.
På flyturen gikk det veldig greit, selvom det var 12 lange timer fra London til Rio. Vi ble også kjent slovakern Michael, som satt ved siden av oss. Han koste seg også under pleddet sitt (for å si det mildt. . . )
Da vi kom til Rio møtte vi to svenske backpackere som vi delte drosje med. Vi fikk også avtalt og møte dem i LA senere på turen. Det vakke verst!;)

Uansett, dagen etter dro vi på tur. Vi reiser med en herlig gjeng fra overalt; Australia, New Zealand, England, Scottland og Tyskland. Vi kjørte buss og tok en ferje til Ilha Grande, en eksotisk øy i Brasil. Her er det HOT!!! Det er sommer og sol i Brasil, og det er dobbelt så varmt som den norske sommern. Vi ankom til en øy med hvite strender, palmer, små, koselige bygninger og et lystig folkeslag. Hotellet vi bodde på hadde små bungalower og er et utrolig koselig sted.

Første dagen gikk med til å gå en 3 timers ""hiketur", det vil si gåtur, i varmen. (Vi så aper!! )Anyways, vi måtte nemlig gå for å nå den " fineste" stranda på øya, med lite folk. Det var verdt det ass, makan til paradis skal man lete lenge etter!

De neste dagene kjørte vi en del båt for å utforske øya, og vi fikk dykka og bada og kost oss. Vi bomma litt på pengene, for man måtte ta ut penger før man kom til øya. Vi tok ut litt for lite, så vi har levd en del på tørre kjeks og vann. Yummi!!:)
Marte og Neil på båten

Hiketuren

Nå skal vi inn på fastlandet igjen, og besøke Paraty, "delfinøya". Her skal vi faktisk cruise med båt, grille og ri hest på stranda. Gleder oss en god del til det!